ILPS-9478.CS1 maint: others (link) Wide and deep soundstage. The album is very warm, especially the second half of it, and all these analogue sounds are very good sounding. frustrating. - with very occasional micro-clicks, odd hissing moments in the background, and faint pops. Not that that one sounds bad. 『ビフォア・アンド・アフター・サイエンス』(Before and After Science)は、ブライアン・イーノが1977年に発表した、ソロ名義では5作目のスタジオ・アルバム。 My copy sounds rich and warm yet is slightly imperfect (!) 『ビフォア・アンド・アフター・サイエンス』(Before and After Science)は、ブライアン・イーノが1977年に発表した、ソロ名義では5作目のスタジオ・アルバム。, 「カーツ・リジョインダー」では、クルト・シュヴィッタースの作品『ウルソナタ』におけるシュヴィッタースの肉声が引用された[1]。「キングス・レッド・ハット(King's Lead Hat)」のタイトルは、後にイーノと共同作業を行うバンド、トーキング・ヘッズ(Talking Heads)のアナグラムで[5]、この曲は1978年にシングル・カットされ、B面にはスナッチとのコラボレーションによる楽曲「R.A.F.」が収録された[6]。, イーノは1977年6月、クラスターとのコラボレーション・アルバムの第1作に当たる『クラスター&イーノ』をレコーディングしており[7]、本作収録曲「バイ・ディス・リヴァー」もクラスターのハンス=ヨアヒム・レデリウス及びディーター・メビウスとの共作である[8]。, その後、イーノのソロ・ワークはインストゥルメンタル主体となるが、1990年10月には、本作以来約13年ぶりのボーカル・アルバム『ロング・ウェイ・アップ』(ジョン・ケイルとの連名)がリリースされた[9]。, スウェーデンでは1978年1月27日付のアルバム・チャートで初登場30位となり、3回(6週)トップ40入りして最高25位を記録した[3]。アメリカでは『ヒア・カム・ザ・ウォーム・ジェッツ』(1974年)以来のBillboard 200入りを果たし、1978年6月17日に最高171位を記録した[4]。ニュージーランドでは1978年7月16日付のアルバム・チャートで初登場35位となり、7週連続トップ40入りして最高18位を記録した[2]。一方、全英アルバムチャート入りは逃す結果となった[10]。, トム・カーソンは1978年5月18日付の『ローリング・ストーン』誌において、『ヒア・カム・ザ・ウォーム・ジェッツ』や『テイキング・タイガー・マウンテン』といった旧作が「良い意味で極めて楽しめる作品で、ロックンロールしていた」のに対し、本作は「厳粛かつ抑制的で、表面的には親しみやすそうだが実は謎めいた作品」であると評した[11]。また、デヴィッド・ロス・スミスはオールミュージックにおいて満点の5点を付け、全体像に関して「ポップ・フォーマットに則ったアルバムだが、サウンドは唯一無二で主流から著しくかけ離れている」、「スパイダー・アンド・アイ」に関して「このアルバムの頂点」「霞がかかったような激情により、悲しみと希望が同居している」と評している[12]。, 『NME』誌が選出した1977年の最優秀アルバムでは14位にランク・インした[13]。また、ピッチフォークのスタッフが2004年に選出した「1970年代のベスト・アルバム100」では100位となった[14]。, 「バイ・ディス・リヴァー」は、後に多くのアーティストによってカヴァーされた。例としてマーティン・ゴア『カウンターフィート2』(2003年)[15]、吉田兄弟『YOSHIDA BROTHERS』(2005年)[16]、ホリー・スロスビー(英語版)「One of You for Me」(2007年、EP)[17]、セラフィナ・スティア(英語版)『チープ・デモ・バッド・サイエンス』(2007年)[18]、オピウム・カルテル(英語版)『Night Blooms』(2009年)[19]、アルヴァ・ノト + 坂本龍一『summvs』(2011年)[20]等が挙げられる。, charts.org.nz - Brian Eno - Before And After Science, swedishcharts.com - Brian Eno - Before And After Science, Brian Eno: Here Come the Warm Jets/Taking Tiger Mountain (By Strategy)/Before and After Science Album Review, Brian Eno - King's Lead Hat (Vinyl, 7", 45 RPM) | Discogs, Brian Eno / John Cale: Wrong Way Up Album Review, BRIAN ENO | full Official Chart History | Official Charts Company, Martin L. Gore - Counterfeit² (CD, Album) | Discogs, Yoshida Brothers - Yoshida Brothers (CD, Album) | Discogs, Holly Throsby - One Of You For Me (CD, EP) | Discogs, Serafina Steer - Cheap Demo Bad Science (CD, Album, Enhanced) | Discogs, The Opium Cartel - Night Blooms (CD, Album) | Discogs, https://ja.wikipedia.org/w/index.php?title=ビフォア・アンド・アフター・サイエンス&oldid=77109223, ノー・ワン・レシーヴィング - "No One Receiving" - 3:52, エナジー・フールズ・ザ・マジシャン - "Energy Fools the Magician" - 2:04, バイ・ディス・リヴァー - "By This River" (Brian Eno, Hans-Joachim Roedelius, Dieter Moebius) - 3:03, スルー・ハロウ・ランズ - "Through Hollow Lands (for Harold Budd)" - 3:56. The difference is subtle though and the difference in the musical ‘picture’ overall is not that great. Also a stereo issue with julie with where the left channel cuts out in the intro. 10 Songs. The new one is more clear, more articulate with a bit more flesh out notes. Though I will say the new remaster cleans up the vocals a little bit and they sound just a bit more present in the mix than here which is a plus. My … These compositions take on an occasional pastoral quality, pensive and atmospheric. Brian Eno - Before And After Science Album Lyrics 1. ^ Before and After Science (Vinyl back cover). The music on Before and After Science at times resembles Another Green World ("No One Receiving") and Here Come the Warm Jets ("King's Lead Hat") and ranks alongside both as the most essential Eno material. It doesn’t look like a bootleg. The outer sleeve is still in good shape.

1977. Jones' analog delay bass dominates on the following "Kurt's Rejoinder," and he and Collins return on the mysterious instrumental "Energy Fools the Magician." But I can tell after listening to an original version that the Abbey Road remaster was definitely trying to capture the stunning impact and clarity of the original sound.

Despite the album's pop format, the sound is unique and strays far from the mainstream. I bought it used.

I have this. When mixed with the music, these lyrics create a new sense or meaning, or the feeling of meaning, a concept inspired by abstract sound poet Kurt Schwitters (epitomized on the track "Kurt's Rejoinder," on which you actually hear samples from Schwitters' "Ursonate"). Find an early version of this album for sure. some other weird clicks in that track as well.